söndag 29 juni 2008

Tänkte åka in till Sydey...

Idag, 29 Juni, tänkte vi åka in till Syndey för att gå till ett akvarium-zoo jag varit på tidigare men vi lider fortfarande av jet-lag. Själv vaknade jag vid ett-tiden i natt och var klarvaken och kunde inte somna om. Oscar vaknade ett par timmar senare och kunde inte heller somna om så vi bestämde oss på morgonen att inte göra utflykten in till stan pag av trötthet!

Vi åkte istället upp till Blacktown och visade var Metso's kontor är. När vi ändå var där visade jag var Eastern Creek Raceway är. -En Racingbana där de verkade köra drifing idag!!

Jag har handlat en GPS navigator till bilen för att överhuvudtaget kunna hitta i stan. Det blev en Tom Tom ONE XL. Det var en affär i närheten av hotellet som hade den...funkar bra!!

I den finns inlagt tusentals "intressepunkter" i olika kategorier. Jag valde Badplatser i närheten och det kom upp ett gäng på olika avstånd från där vi var. Vi åkte till den närmaste men det visade sig att de inte hade någon barnpool öppen nu på "vintern" men de tipsade mig om en annan som skulle ha fler pooler inomhus. Även den fanns i Tom Tom så vi åkte dit och badade några timmar.
På vägen hem stannade vi till på Mc Donalds och käkade en glass och Oscar fick leka lite i leklandet de hade.

Skrev inget igår men vi åkte ut till Manly beach. Vi trodde inte det skulle gå bada då det räknas som vinter här nu. Det var mest vågsurfare ute med våtdräkter men även en del som badade som vanligt. Oscar badade oxå och hoppade i vågorna! Jag skulle uppskatta vattentempereaturen till 25 gr ungefär så det var OK!
Det internet vi har här på hotellet är absolut inte det snabbaste så att lägga ut bilder tar tiiid. Det kommer fler när jag börjar jobba och har tillgång till bättre fart!!

Klockan är nu halv åtta och jag är ensam som är vaken....gissar de kommer vara vakna i natt oxå!

Vi hörs!
Ps, vårt SKYPE namn är "sorback", sp koppla upp er sp ses vi där!
/Niclas

2 kommentarer:

Erika sa...

Hej!!
Härligt att ni trivs, det verkar ju vara en kanonlägenhet.
Här hemma är det regnväder, blev en riktig slappardag idag, springer fortfarande runt i pyjamas...haha. Håller på med en fruktdrink, Tobias är uppe och pysslar, Anton ligger i soffan med 39 graders feber och Alva är hos farmor och farfar. Kram på er!!

fam Andersson sa...

Ah, trist med regnväder! Vi har ju relativt varmt här för att vara vinter. Hörde igår att det var värmerekord för att vara Juni i Sydney. Det gör ju inget!