tisdag 9 september 2008

Oscar forsvunnen

I lordags bestamde vi oss for att aka och shoppa. Det regnade ute och var allmannt otrevligt. Vi akte till Westfield i Parramatta. Ett jatte shoppingcenter med 6 vaningar och 300 butiker.

Vi borjade med att Oscar fick klippa sig hos en frisor och sedan gick vi och tog en fika.
Malin blev klar och medan jag och Oscar satt kvar och avslutade fikat gick Malin och kikade i en affar i narheten.
Jag betalade och precis da stod Malin i oppningen till butiken pa andra sidan gangstraket med nagra skjortor hon hittat till mig. Jag tog Malte, som satt i barnstolen, och gick over till Malin. Oscar var ocksa pa vag att komma over. Jag kollade pa skjortorna och vande mig om for att se var Oscar tog vagen.

Da var han helt forsvunnen. Han syntes inte till nagonstans!!
Jag stannade vid butiken och Malin hastade ivag for att se var Oscar var. Malin kutade omkring runt i shopping centrat och fick mer och mer panik. Jag stannade pa vaningen men talade med en sakerhetsvakt om han kunde hjalpa oss att leta.

Da blev det blev full fart, alla vakter letade efter Oscar. Han hade nu varit borta i ca 30 min och vakten sa att de brukar tillkalla polis efter redan 20.

Sedan ringde Malin och sa att hon hittat Oscar.

Han hade gatt efter mig in i butiken utan att varken jag eller Malin sett nagot. Han var val i sin egen varld och sag inte oss heller.
Det var namligen sa tt nar vi kom fran parkeringsgaraget hade vi kommit genom just den affaren fast pa en annan vaning. Oscar kande igen sig och hade hela tiden efter han insag att vi var borta suttit och vantat vid rulltrappan vi kom pa.

Slutet gott!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken duktig kille Oscar är som kom i håg hur han skulle göra när han kom bort från er
Jättebra Oscar
kramar från farmor och farfar