tisdag 12 augusti 2008

Flyttfirma och Peru

Som jag skrev tidigare skulle vara grejor inte hinna komma innan jag skulle aka till Peru.

Jag akte till flygplatsen vid 0830 tiden pa mandagsmorgon och grejorna skulle komma vid 11-tiden. Jag tror de kom efter lunchtid nagon gang.

Nu var ju Malin ensam att packa upp allt. Jag har forsokt fa tag pa flyttfirman i Sverige som vi kopt hela flytttjansten av utan resultat. Flyttfirman i Sydney dumpade namligen bara av grejorna, utan att ta bort den ofantliga mangd emballage som var runt moblerna. Hur ska Malin bli av med allt det i ett hyreshus? Det ar ju sa klart inte idealiskt att jag ar borta just nu men Malin far val ta hand om grejorna eftersom.

I Tisdags var jag pa Perus ambassad i Sydney och ansokte om visum till Peru. Passet skulle vara klart pa fredan och vi skickade en kurir som skulle hamta upp det.
Kuriren kom for sent till ambassaden da de stangde kl 13 sa jag hade varken pass eller visum och mitt flyg skulle ga tidigt pa mandags morgon.
Ambassaden oppnar kl 0930 pa mandag och det tar upp till en timma fran centrala Sydney ut till flygplatsen. det skulle betyda att jag skulle ha 20 min pa mig att checka in vilket ar omojligt nufortiden med alla sakerhetskontroller.
Nu var det bara att forsoka att hitta ett senare flyg till Lima, Peru.
Jag hade ett inrikesflyg 0530 pa tisdagsmorgon att passa som skulle ta mig 1 timmas flygning norrut i Peru, vilket jag inte kunde missa.
Vi lyckades hitta ett flyg som gick 2,5 h senare, via Los Angeles.
Sa nu har jag varit dar....i 3 timmar i alla fall!!!
Jag kom till hotellet i Lima kl 0100 pa natten och flyget skulle som sagt ga 0530 sa det blev 2,5 timmas somn och sedan vidare.

Jag ligger nu pa hotellet Costa Del Sol i Cajamarca, klocka ar 8 pa morgonen, och har kanske sovit totalt 4 timmar pa de 38 timmar jag rest och det ar 12 timmar kvar innan jag kan slumran in igen.
Vi hors!!

4 kommentarer:

Linda Vesterlund sa...

Ojoj allt verkar inte alltid gå så bra! Men Malin kan säkert fixa lite då och då med allt medan du är borta. Hur många timmar om dan går Oscar i skolan? // Linda V

Anonym sa...

Hej på er!!
Nu har jag länkat er i våran blogg, kika gärna in hos oss!
Vilken röra med flyttfirman, tänker på er, saknar er, Anton längtar efter Oskar.

Anonym sa...

Ja just det!! här hittar ni oss
http://hortans.blogg.se

Kram!!

Anonym sa...

Vilken röra Tur att du är van!Vi har pratat med Malin, hon jobbar på i lägenheten.När ni kommit iordning blir det lugnare hoppas vi. Kramar Ma Pa.