onsdag 19 november 2008

Bad i olympia arenan och MC-tur

Hmm, dålig på att uppdatera bloggen. Det är framförallt för att vi inte gör så mycket roligt. Vädret är inte så bra att man vill åka till stranden och vi har inte orkat åka på några utflykter!

I lördags åkte jag och Oscar till Aquatic Center på Olympic Park. Det är en jätteanläggning där de hade simtävlingarna under spelen. De har även en del för barn med rutschkana, bubbelbad, fontäner och en ström. Malin åkte till ett shoppingcenter och ....fikade!
Ja, hon hittde en ny barnvagn som vi åkte och köpte senare på dagen.

Tidigt på söndagsmorgon åkte jag till Adrian, en av de som var med ned till Phillip Island. Jag lånade hans R1a och vi åkte (ett gäng på 7 pers) på några helt underbara väger upp i bergen från Sydney. Vi kom hem vid 12-tiden och hade kört ca 30-40 mil.
Som sagt var vägarna helt underbara men beläggningen kunde vara bättre. Den slinga vi åkte är populär bland hojåkare och vi måste ha mött hundratals hojar under dagen.
Malin och grabbarna hade åkt in till Sydney under dagen och gick till Akvariet (igen) och jag mötte upp dem i stan då de gått till en stor lekplats mitt i Darling Harbour.
Vi käkade på ett ställe med helt underbart käk, åkte hem och var helt slutkörda efter dagen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Om vi hade massor med pengar över hade jag inte tvekat en sekund! Skulle boka biljetter och komma och hälsa på er!!
Hälsa Malin och grabbarna, sköt om er!