onsdag 4 februari 2009

Åkt vidare i Filippinerna

I morse vid sjutiden åkte jag vidare i Filippinerna. Jag tog flyget till Leaspi. Där blev jag hämtad av representanter från firman jag skall hjälpa.
Vi åkte vidare mede bil på slingriga vägar till Donsol på andra sidan ön.

Där satte de oss på en båt i ca 1,5 h som tog oss till Mesbate där verket ligger.
När vi kom till hamnen där båten stod och hoppade ur bilen blev vi genast tilldelade flytvästar….inte så förtroendeingivande!! Och när jag sedan fick se det jag trodde var båten vi skulle åka förstod jag vitsen med flytvästarna. Den var inte i det bästa skicket:

IMG_0721Nu hade jag tur, vi skulle bara passera båten…på plankor som var utlagda. Vi fick även balansera på plankor mellan båtarna innan vi slutligen kom till den båt som skulle ta oss till slutdestinationen.
IMG_0723 Det var ju tur att vi slapp denna:
IMG_0725

Jag lägger ut alla bilder från redan på webshots senare!
Dags å kojsa!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har försökt att följa resan på kartan,Kul att en del av resan gick med båt ,eller? Verkar vara en spännande plats du (Niclas)varit på .Ännu en anledning att vara avundsjuk,hälsa familjen.