måndag 9 februari 2009

Hemma igen

Hemma igen efter 5 dar i Filippinerna. Jobbet gick bra och jag kom till Manilla redan tidigt på fredagsmorgonen och flyget skulle gå på lördag kväll. Skulle med andra ord roa mig i Manilla i nästan två dar. Vad gör man ensam i Manilla då? Man kan ju tycka att man skulle kunna åka och bada någonstans men jag googlade och det verkar inte finnas någon strand i stan. Närmaste är typ 2h med bil bort. OK, då kan man väl shoppa då tycker man så jag roade mig i 4 h i lördags med att springa runt på shoppingcentrum och hur kul är det?? Handlade ett PSP spel och parfym till Malin och mig själv. Om jag räknat rätt blev det onödigt dyrt. Kollade på flygplatsen senare och det var halva priset!!

Flygplatsen ja… vilket kaos!!
i såna här länder måste man betala en flygplatsavgift, vilket i normala länder är inbakat i flygpriset. Inte hade jag några Filippinska pengar när jag kom hit så för att få ut pengar måste jag ut ur flygplatsen igen och ner för trappor. Och innan jag hittade en automat som tog mina kort…. På ditresan kostade det 200 P så jag hade sparat ca 450 P för att vara på den säkra sidan. Jag hade checkat in bagaget och skulle gå genom den andra, eller kanske var det den tredje säkerhetskontrollen, när jag fick se på en skylt att nu kostade det 750 P. Jahapp, då var det bara att leta uttagsautomat igen. Samma visa igen, ut förbi alla säkerhetskontroller jag klarat av på vägen in, ned en våning, förbi två eller tre säkerhetskontroller igen innan jag hittade en automat. Med 750 P i handen var det bara att börja om från början igen med alla kontroller…

Inga kommentarer: