fredag 10 oktober 2008

Papua New Guinea

Jag flög via Cairns, mellanlandning på Horn Island ( 10°36'27.07"S 142°16'20.63"O) och vidare till Tabubil i PNG. Jag sov en natt dar och flög sedan ner till Kiunga ( 6° 7'8.67"S 141°17'45.62"O) där vår maskin står.

Jag skulle dit dels för att hålla utbildning på styrsystemet men också för att rätta till några fel i styrprogrammet.

Anläggningen ligger mitt i en by som ligger mitt i djungeln. Det var väldigt spännande att se lokalbefolkningen och hur de bodde.

Husen var hyddor och båtarna de använde var stockar som de täljt ur.

Det var fruktansvärt varmt och fuktigt.
Satt man helt stilla, svettades man precis lite grand. Så fort man rörde sig det minsta rann det i ansiktet, nedför ryggen och efter benen.
Fler foton

1 kommentar:

Anonym sa...

Verkar vara en spännande resa och med flyg i bästa klass, hur vågar du?Roligt att få se hur de infödda bor i verkligheten förstår jag.Ser framemot flera bilder från dej och familjen.