onsdag 22 oktober 2008

Sydney spring cycle

I söndags var det ett cykelrace med flera tusen startande.
Jag steg upp tidigt på morgonen, hoppade på ett tag som tog oss till North Sydney där vårt Team från Metso samlades för start vid 8 på morgonen.

Loppet är ett välgörenhetslopp som samlar pengar till MS stiftelsen i Australien och är öppet för vem som helst.


Det fanns flera olika sträckor att välja mellan men vi valde den som gick över Harbour bridge och genom hela Sydney centrum och målgång opå Sydney Olympic Park.
Sträckan var 50 km och vi slingrade oss genom små gator och cykelvägar och tränges med massor av människor.


Jag hade nog tänkt mig en lugn dag på cykeln med tanke på trängseln men det visade sig att tävlingsdjävulen kom fram och vi trycke på så gott vi kunde bland alla människor.
Jag och en kollega hjälptes åt och vi gjorde sträckan på strax under 2h.


Se fler bilder som mina kompisar tagit

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett trevligt lopp,anade nästan att tävlings jvln skulle drabba dig. Bra tid! i övrigt en vaken fotograf som fick med en del spännande vyer.