måndag 27 oktober 2008

Bandag på Phillip Island

För de flesta motorcykel åkare behöver Phillip Island i Australien ingen presentation. För många är det Motorcykel racingens Mecca, eller åtminstonde en av de mest spektakulära racing banorna som någonsin byggts.
Den är 4445 m lång och har en utmanande mix av mestadels snabba och mellan snabba kurvor, med bara några få långsamma hårnålar.

Banan ligger på Ön med samma namn söder om Melbourne och hela ön sägs vara som en race depå där allt är influerat av racing.

Vi åker ned med två bilar och 5 hojar.
Jag hyr min på banan.
Den jag skall hyra är en 2007 Suzuki GSXR 600, racepreppad med kvaldäck.
Vi åker ned nu på lördag och har hyrt ett hus som vi skall bo i tills på Onsdag. På Söndag tar vi ett Go Cart race i anslutning till banan. Go Cart banan är en exakt, förminskad kopia av den stora GP banan så det skall bli kul.
På måndag kör vi på banan, jag står över på tisdag medan de andra åker en adra dag och sedan styr vi hemåt på onsdag.

Jag återkommer med bilder och upplevelser!!!

Inga kommentarer: