måndag 8 december 2008

Bad, julmarknad, cykeltur och borttappad plånbok

Det har varit varmt i helgen så i lördags åkte vi till stranden. Vi åkte till Curl Curl ( 33°46'11.56"S 151°17'44.59"O) som vi aldrig varit till förut. Den ligger lite längre norrut, längre från stan så det är mindre folk där än på stränderna som ligger i anslutning till stan.

Vi har köpt ett "soltält" till grabbarna så de kan vara på stranden hela dan utan att bränna upp sig!

På eftermiddan åkte vi till en julmarknad i Newington där barnen kunde hoppa hoppborg, ansiktsmålning och träffa tomten. Oscar vill inte traffa honomdå han menar att han redan skickat in sin önskelista så det skulle inte behövas!

Jag hjälpte till med korvgrillning...

I söndags tog vi en cykeltur till MTB cross banan för att Oscasr skulle få visa Malin. Hon hade aldrig varit dit. Oscar åkte för första gången hela banan och var såå stolt. "Nu är jag en av dom", syftade på de större killarna som var där och körde!!

Är man en crossåkare skall man krasha någon gång, så även Oscar. Kolla armbågen!
Färgen i ansiktet är rester från en ansiktsmålning i lördags.

På vägen hem från crossbanan cyklade vi via olympic park för att köpa kaffe och glass och sedan var vi bortbjudna till några svenskar på grillning. Malin skulle efter grillningen gå ut med några vänner så hon undrade om jag hade hennes plånbok men jag hade den inte. Jag hade haft den när jag köpte glass och kaffe tidigare så vi tog bilen och åkte tillbaks till OP för att leta. Jag körde på gångvagarna vi hade cyklat på utan att hitta den. Nu var vi sena till grillningen så jag tänkte att jag skulle ringa polisen och anmäla saken så det skulle blir lättare att få tillbaks den.

Vi kom hem från grillningen efter åtta och då ringde telefonen.

Det var han som ägde kiosken jag hade handlat i och han sa att någon hade lämnat in plånboken. Det konstiga var hur han kunde få tag i vårt nummer.

Han sa att han hade sett namnet på bankkortet och ringt banken, de kunde inte ge ut numret men de spärade kortet. Sedan hade han hittat ett annat Café kort där det stod vilken stadsdel det var utställt i och han hade på så sätt och genom telefonkatalogen kunnat få tag i vårt hemnummer.
Se bilder från helgen

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, oj, blir inte ett dugg avis när jag ser bilderna från stranden..:)
Vilken snäll man på caféet, tur att ni fick tillbaka plånboken.
Här snöar det idag...
Kram på er!