lördag 20 december 2008

Bandag på Eastern Creek

Hoppsan, så hamnade man på en roadracingbana igen.

Det var min vän och kollega Adrian, som "övertalade" mig.

Han har sagt ända sedan han bokade bandagen att jag skulle med. Det kostar en del att hyra hoj och tyckte att eftersom jag gjorde det på Eastern Creek ville jag inte lägga pengarna på det igen. Men Adrian har legat på. Han sa att jag skulle få ta hans hoj på några av sessionerna men jag menade att det inte skulle kännas bra att köra någon annans hoj på banan. Man ver ju aldrig vad som kan hända!!
Nu har han tjatat och tjatat så jag åkte dit i lördags och gjorde två sessioner på hans R1a. Ojoj, vilken skillnad mot den 600 jag hade på Phillip Island! Skulle jag ha en chans att hänga på 1000 kubikarna ut ur kurvorna på den fick jag har högre utgångsfart ut ur kurvorna och vekligen ligga på toppvarv. Men med R1an var det sån skillnad, bara vrida på och flyga ut ur kurvorna!

Vilken kille Adrian är. Jag fick absolut inte betala något för jag hade kört hans hoj. Jag menar bara avgiften till dagen är på $200 + bensin + däcken + vanligt slitage på hojen!

Inga kommentarer: